Τι γίνεται όταν κάποιος ένοικος αρνείται να πληρώσει τα κοινόχρηστα;
Οι κοινόχρηστες δαπάνες αποτελούν ένα καθημερινό ζήτημα και αφορούν κάθε μέλος της πολυκατοικίας.

Άρνηση σε πληρωμή από κάποιον ένοικο;
Οι κοινόχρηστες δαπάνες αποτελούν ένα καθημερινό ζήτημα και αφορούν κάθε μέλος της πολυκατοικίας ανεξαρτήτως αν πρόκειται για ένοικο, ιδιοκτήτη ή διαχειριστή. Είναι μια διαδικασία που δεν αφορά μόνο τον σωστό καταμερισμό των λογαριασμών, αλλά και την άμεση εξόφλησή τους στο σύνολο των διαμερισμάτων. Σε περίπτωση που ένα ή/και περισσότερα διαμερίσματα δεν προχωρήσουν σε έγκαιρη αποπληρωμή των κοινοχρήστων σε επαναλαμβανόμενο ρυθμό, τότε προκύπτουν προβλήματα σε όλη την πολυκατοικία και ταράζεται η ήρεμη συμβίωση όλων στο κτίριο.
Α. Ποιος πρέπει να πληρώνει τα κοινόχρηστα;
Σε περίπτωση που ένα διαμέρισμα ενοικιάζεται, για τη σωστή και ομαλή διαχείριση, πρέπει να γίνει από την αρχή ξεκάθαρη συμφωνία για το ποιο πρόσωπο επιβαρύνουν οι κοινόχρηστες δαπάνες, δηλαδή αν η εξόφλησή τους είναι υποχρέωση του ενοικιαστή ή του ιδιοκτήτη.
Β. Τι γίνεται όταν προκύπτουν καθυστερήσεις στις πληρωμές ενός διαμερίσματος:
Στην περίπτωση που ο ένοικος αρνείται να πληρώσει το ποσό των κοινόχρηστων οφειλών, ο διαχειριστής αναλαμβάνει να επικοινωνήσει το πρόβλημα αρχικά με τον οφειλέτη ούτως ώστε να βρουν μία λύση και μετέπειτα με όλη την πολυκατοικία αφού είναι κάτι που τους αφορά όλους. Για να επιτευχθεί αυτό ο διαχειριστής πρέπει να συγκαλέσει γενική συνέλευση για να γνωστοποιήσει το πρόβλημα των ληξιπρόθεσμων χρεών από τα απλήρωτα κοινόχρηστα, στο σύνολο των ενοίκων.
Πολλές φορές για να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία της πολυκατοικίας, ο διαχειριστής ζητά έκτακτη αύξηση αποθεματικού, το οποίο καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες για να καλυφθούν οι ανάγκες και να μην παραμένουν ανεξόφλητοι λογαριασμοί. Στην περίπτωση αυτή, τα κοινόχρηστα συνεχίζουν να εκδίδονται κανονικά με όλα τα έξοδα επιμερισμένα ακόμα και στο διαμέρισμα που δεν είναι συνεπές στις υποχρεώσεις του.
Η ομάδα του Billys αναλαμβάνει
Για την διεκδίκηση οφειλών, η ομάδα του Billys αναλαμβάνει να ενημερώσει τον κακοπληρωτή για τις ενέργειες που ενδέχεται να ακολουθήσουν (εξώδικο, κατάθεση αγωγής, έκδοση διαταγής πληρωμής). Ωστόσο, προσφέρει τη δυνατότητα αποπληρωμής των οφειλών με δόσεις, δηλαδή, είτε μέσω δόσεων που θα ορίσει ο διαχειριστής είτε μέσω πιστωτικής κάρτας. Ταυτόχρονα, στη περίπτωση που πρόκειται για ενοικιαστή, ενημερώνει τον ιδιοκτήτη του διαμερίσματος για τις οφειλές που έχουν προκύψει και για τον κίνδυνο ότι σε περίπτωση που μετακομίσει ο ενοικιαστής τα χρέη θα μεταβιβαστούν στον ιδιοκτήτη.
Αν κανένας από τους παραπάνω τρόπους δεν φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, και έπειτα από αίτημα του διαχειριστή μετά από απόφαση της Γενικής συνέλευσης, το Billys και η νομική του ομάδα αναλαμβάνει όλα τα διαδικαστικά των νομικών ενεργειών. Σε αυτό το σημείο, τα έξοδα των νομικών ενεργειών θα επιβαρύνουν την πολυκατοικία.
Παράλληλα, μέσα από την πλατφόρμα μπορείτε να βρίσκετε πολύ εύκολα τα στοιχεία για τα έξοδα της πολυκατοικίας που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι εκείνη τη στιγμή και δεν έχουν εξοφληθεί απο το συγκεκριμένο διαμέρισμα. Έτσι θα έχετε στα χέρια σας πολύ εύκολα το υποστηρικτικό υλικό για τις νομικές ενέργειες.
Γ. Τι μπορεί να κάνει το Billys;
Σημασία έχει να νιώθετε όλοι πως έχετε τον έλεγχο της πολυκατοικίας στα χέρια σας και πως ανά πάσα στιγμή μπορείτε να διαχειριστείτε ό,τι προκύψει στο κτίριό σας, ακόμα και ένας κακοπληρωτής. Το Billys είναι εδώ για να κάνει τη ζωή του διαχειριστή αλλά και όλων τον ενοίκων πιο εύκολη και ήρεμη.