vectorimage vectorimageRight

    testimonialssep

    TESTIMONIALS

    lamda genesis

    Το Billys απευθύνεται σε όλα τα μέλη ενός κτιρίου. Διαχειριστές και κάτοικοι μπορούν να διευθετούν όλα τα οικονομικά και διαχειριστικά θέματα μέσα από μία πλατφόρμα.

    Οι χρήστες που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν Η/Υ ή Smartphone θα συνεχίσουν να λαμβάνουν τα κοινόχρηστα σε έντυπη μορφή και πληρώνουν όπως πριν στον διαχειριστή. Ο διαχειριστής μετά είναι υπεύθυνος για να καταγράφει αυτές τις πληρωμές μέσα στην πλατφόρμα.

    Τα αποθεματικά της πολυκατοικίας καθώς και η επεξεργασία των συναλλαγών, γινονται από μεγάλο Ελληνικό Τραπεζικό Ίδρυμα, του οποίου η λειτουργία ελέγχεται από την Τράπεζα της Ελλάδος.

    Μετά την δωρεάν δοκιμαστική περίοδο του 1 μήνα το Billys παρέχεται με μηνιαία χρέωση που – ανάλογα με το πακέτο – μπορεί να είναι λιγότερο και από 1€ το διαμέρισμα.

    O διαχειριστής, με την βοήθεια των συμβούλων μας, εισάγει όλα τα στοιχεία της πολυκατοικίας και των διαμερισμάτων στην πλατφόρμα. Στη συνέχεια, η πλατφόρμα στέλνει αυτοματοποιημένες προσκλήσεις σε όλους τους ιδιοκτήτες και κατοίκους. Πλέον η πλατφόρμα είναι 100% έτοιμη για χρήση!

    Το Billys δεν είναι κλασσική εταιρεία διαχείρισης. Το Billys είναι ένα online εργαλείο που κάνει την αυτο-διαχείριση της πολυκατοικίας το ίδιο απλή με το να έχεις εταιρία διαχείρισης.

    Τα διαμερίσματα με χρωστούμενα θα εμφανίζουν μέσα στην πλατφόρμα το υπόλοιπο, το οποίο μπορούν με δόσεις που θα οριστούν από τον διαχειριστή ή χρήση πιστωτικής κάρτας να το μειώσουν και να το εξοφλήσουν.

    Το Billys είναι φτιαγμένο για να χρησιμοποιεί τα αποθεματικά μιας πολυκατοικίας με τον καλύτερο τρόπο έτσι ώστε να αποφεύγεται η καθυστέρηση πληρωμών και να είναι η πολυκατοικία συνεπής στις υποχρεώσεις της. Σε περίπτωση που κάποιοι ένοικοι δεν εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους εγκαίρως το Billys αναλαμβάνει αρχικά να στέλνει αυτοματοποιημένες υπενθυμίσεις και στη συνέχεια να τους ειδοποιήσει ανέξοδα για τις συνέπειες της μη πληρωμής. Στην περίπτωση που δεν επιλυθεί το θέμα το Billys αναλαμβάνει τις απαραίτητες νομικές ενέργειες για τους κακοπληρωτές με συνεργαζόμενους δικηγόρους και με την ανάλογη χρέωση για την πολυκατοικία.

    Η εταιρεία μας έχει αναπτύξει ένα εκτεταμένο δίκτυο αξιόπιστων και έμπειρων συνεργατών και στην υπηρεσία του καθαρισμού. Η υπηρεσία αυτή περιλαμβάνει τον καθαρισμό των κοινόχρηστων εσωτερικών και εξωτερικών χώρων της πολυκατοικίας με υλικά και εξοπλισμό της συνεργαζόμενης εταιρείας και με βάση ένα προσυμφωνημένο πλάνο για 1,2 ή 3 επισκέψεις την εβδομάδα.

    Η τιμολόγηση προκύπτει με βάση τον αριθμό των διαμερισμάτων, τον αριθμό των ορόφων και τη συχνότητα του καθαρισμού. Για να πάρεις προσφορά για τη δική σου πολυκατοικία μπορείς να μας καλέσεις στο 2102202871 ή να συμπληρώσεις τη φόρμα επικοινωνίας.

    Η συχνότητα του καθαρισμού εξαρτάται από τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των ενοίκων της πολυκατοικίας και συνήθως κυμαίνεται από 1 έως 3 φορές την εβδομάδα. Οι περισσότερες πολυκατοικίες επιλέγουν καθαρισμό 2 φορές την εβδομάδα, στη μία επίσκεψη πραγματοποιείται ο καθαρισμός της εισόδου και στη δεύτερη των επιμέρους ορόφων.

    Σε συνεργασία με συνεργεία καθαρισμού προσφέρουμε υπηρεσίες καθαρισμού τόσο σε πολυκατοικίες όσο και σε επαγγελματικούς χώρους. Ανεξάρτητα από τον τύπο του χώρου, μπορούμε να προσαρμόσουμε τις υπηρεσίες μας στις ανάγκες σας του εκάστοτε κτιρίου.

    Ναι, το προσωπικό μας είναι επαγγελματίες και έχουν την απαραίτητη εμπειρία και κατάρτιση για τις εργασίες καθαρισμού.

    Ναι, χρησιμοποιούμε φιλικά προς το περιβάλλον καθαριστικά προϊόντα. Η ασφάλεια και η προστασία του περιβάλλοντος είναι μία από τις προτεραιότητές μας.

    Η πληρωμή της υπηρεσίας γίνεται μέσω τραπεζικής μεταφοράς από το λογαριασμό της πολυκατοικίας και η καταχώρηση του εξόδου στην πλατφόρμα γίνεται αυτόματα.

    Η επιλογή των συνεργείων γίνεται πολύ προσεκτικά και με αυστηρά κριτήρια. Πρόκειται για συνεργάτες που έχουν ως κοινό γνώμονα την εστίαση στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και την ικανοποίηση του πελάτη. Ωστόσο, στην περίπτωση που υπάρξει παράπονο για κάποιο συνεργείο, το Billys αναλαμβάνει να διερευνήσει την υπόθεση και να προχωρήσει σε πρόταση εναλλακτικού συνεργείου σε περίπτωση που δεν επιλυθεί το πρόβλημα.

    Οι επιλογές για κάθε πολυκατοικία είναι οι εξής
    • Αυτοδιαχείριση - ο διαχειριστής ή η διαχειριστική επιτροπή διαχειρίζονται όλες τις εργασίες της πολυκατοικίας, τις πληρωμές των παρόχων, την έκδοση και είσπραξη κοινοχρήστων εσωτερικά
    • Υπηρεσία διαχείρισης/ έκδοσης κοινοχρήστων - ο διαχειριστής ή η διαχειριστική επιτροπή διαχειρίζονται όλες τις εργασίες της πολυκατοικίας, τις πληρωμές των παρόχων εσωτερικά αλλά αναθέτουν σε τρίτη εταιρεία των υπολογισμό και την παράδοση των κοινοχρήστων σε έντυπη μορφή. Η είσπραξη γίνεται και πάλι εσωτερικά
    • Ανάθεση της διαχείρισης της πολυκατοικίας σε τρίτη εταιρεία/ επαγγελματικά - όλες οι εργασίες της πολυκατοικίας, οι πληρωμές των παρόχων, η έκδοση και είσπραξη κοινοχρήστων ανατίθενται σε τρίτη εταιρεία
    To Billys στην πράξη υποκαθιστά την υπηρεσία διαχείρισης/ έκδοσης κοινοχρήστων ενώ μπορεί να λειτουργήσει σαν εργαλείο αυτοδιαχείρισης ή συνδυαστικα με τη συνεργαζόμενη τρίτη εταιρεία όταν γίνεται ανάθεση εξωτερικά.

    Με δεδομένο ότι η ανάθεση γίνεται σε κάποια αξιόπιστη εταιρεία, η ανάθεση της διαχείρισης εξωτερικά απαλλάσσει τον διαχειριστή από χρονοβόρες διαδικασίες όπως η επιλογή και παρακολούθηση των συνεργείων, η διενέργεια πληρωμών εκ μέρους της πολυκατοικίας και η παρακολούθηση των οικονομικών της. Όσον αφορά τα μειονεκτήματα, έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα μη έγκαιρης αποπληρωμής λογαριασμών της πολυκατοικίας, παροχής κακών υπηρεσιών ή ακόμα και κατάχρηση/ απώλεια του αποθεματικού της πολυκατοικίας.

    Σε περίπτωση που κάποιοι ένοικοι δεν εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους εγκαίρως το Billys αναλαμβάνει αρχικά να στέλνει αυτοματοποιημένες υπενθυμίσεις και στη συνέχεια να τους ειδοποιήσει ανέξοδα για τις συνέπειες της μη πληρωμής. Στην περίπτωση που δεν επιλυθεί το θέμα το Billys αναλαμβάνει τις απαραίτητες νομικές ενέργειες με συνεργαζόμενους δικηγόρους και με το υποστηρικτικό υλικό από την πλατφόρμα (έξοδα με παραστατικά) με την ανάλογη χρέωση για την πολυκατοικία.

    Η νομική μας ομάδα αποτελείται από έμπειρους δικηγόρους εξειδικευμένους σε θέματα πολυκατοικιών, παρέχουν συμβουλευτική υποστήριξη και αναλαμβάνουν όλες τις νομικές ενέργειες.

    Το κόστος ξεκινάει από 100€ ανά περίπτωση αλλά διαφοροποιείται ανάλογα με το είδος των νομικών ενεργειών που πρέπει να πραγματοποιηθούν.

    Ο διαχειριστής θα πρέπει να έχει στην διάθεσή του όλες τις αποδείξεις των εξόδων που έχουν πραγματοποιηθεί καθώς και τα παραστατικά των ανεξόφλητων κοινοχρήστων. Μέσω του Billys υπάρχει δυνατότητα εξαγωγής όλου του υποστηρικτικού υλικού και παράδοσης στον συνεργαζόμενο δικηγόρο.

    Οι βασικές εργασίες για τη διαχείριση πολυκατοικίας περιλαμβάνουν: την παρακολούθηση και οργάνωση των τακτικών εργασιών, τον συντονισμό και την επιδιόρθωση τυχόν βλαβών, τη συγκέντρωση και καταγραφή των εξόδων, την εκτέλεση των πληρωμών, την έκδοση και διανομή των κοινόχρηστων, την παρακολούθηση των πληρωμών και είσπραξη τυχόν πληρωμών σε μετρητά.

    Η ασφάλιση κοινόχρηστων χώρων καλύπτει όλους τους κοινόχρηστους χώρους μιας πολυκατοικίας από φυσικές καταστροφές ή ζημιές που θα προκληθούν από τρίτους. Περιλαμβάνει όλους τους νόμιμους βάση πολεοδομικής άδειας κοινόχρηστους χώρους. 

    Ως κοινόχρηστοι θεωρούνται οι χώροι που χρησιμοποιούνται από όλους τους κατοίκους, όπως η είσοδος, οι σκάλες, οι ανελκυστήρες, οι αποθηκευτικοί χώροι, οι χώροι στάθμευσης, ο κήπος, η ταράτσα κ.λπ.

    Η ασφάλιση κοινόχρηστων χώρων παρέχει κάλυψη για πιθανούς κινδύνους και ζημιές που μπορεί να προκύψουν στους κοινόχρηστους χώρους, ενδεικτικά καλύπτει ζημιές από: Φυσικά φαινόμενα (φωτιά, πλημμύρα, κατολίσθηση εδάφους), Βλάβες στην πολυκατοικίας (προβλήματα με τις σωληνώσεις, θραύση κρυστάλλων), Κακόβουλες ενέργειες (διάρρηξη, τρομοκρατικές ενέργειες).

    Η μόνη προϋπόθεση είναι να είναι νόμιμα δηλωμένοι οι κοινόχρηστα χώροι και να αναγράφονται ως τέτοιοι στο καταστατικό.

    Η καταβολή των ασφαλίστρων γίνεται απευθείας στην ασφαλιστική μέσω τραπεζικής μεταφοράς από το λογαριασμό της πολυκατοικίας και η καταχώρηση του εξόδου στην πλατφόρμα γίνεται αυτόματα.

    Σε περίπτωση ζημίας ο διαχειριστής θα πρέπει να έρθει άμεσα σε επαφή το Billys στο 2102202871 ή να στείλει το αίτημα του μέσω chat. Στη συνέχεια οι σύμβουλοί μας θα τον καθοδηγήσουν για τη δήλωση της ζημιάς στην ασφαλιστική.

    Με το Billys Free μπορείς πλέον να εκδίδεις τα κοινόχρηστα του επαγγελματικού κτιρίου σου για πάντα δωρεάν! Μπαίνεις στην πλατφόρμα, καταχωρείς τα έξοδα, εκδίδεις κοινόχρηστα και λαμβάνεις συγκεντρωτική κατάσταση και ειδοποιητήρια σε ηλεκτρονική μορφή. Οποιαδήποτε στιγμή θελήσεις μπορείς να επιλέξεις το Smart πακέτο για να δώσεις πρόσβαση σε όλους τους ενοικιαστές  στην πλατφόρμα και να αποκτήσεις όλες τις λειτουργικότητες όπως αυτοματοποιημένες ενημερώσεις και διαδικτυακές πληρωμές. 

    Φυσικά, η εταιρεία μας έχει αναπτύξει ένα εκτεταμένο δίκτυο αξιόπιστων και έμπειρων συνεργατών που εξειδικεύονται χρόνια στον τομέα της διαχείρισης πολυκατοικιών. Επιλέγοντας την υπηρεσία αυτή μέσω Billys διασφαλίζεται η ποιότητα των υπηρεσιων της συνεργαζόμενης εταιρείας ενώ παράλληλα οι ένοικοι απολαμβάνουν και όλα τα οφέλη από τη χρήση της πλατφόρμας. Συγκεκριμένα, οι ένοικοι διατηρούν τον έλεγχο της πολυκατοικίας με άμεση πρόσβαση στο αποθεματικό, κοινόχρηστα έξοδα και συναλλαγές και παράλληλα έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν ειδοποιήσεις αλλά και να πληρώνουν online.

    Πέρα από τον καθαρισμό επαγγελματικών κτιρίων παρέχουμε και επιπλέον υπηρεσίες όπως για παράδειγμα,υπηρεσίες φύλαξης, συντήρηση ασανσέρ, εγκατάσταση συστημάτων πυρασφάλειας. Εξειδικευμένοι και έμπειροι συνεργάτες με εξειδίκευση στα επαγγελματικά κτίρια αναλαμβάνουν την εξυπηρέτηση όλων των αναγκών του κτιρίου.

    Η εταιρεία μας έχει αναπτύξει ένα εκτεταμένο δίκτυο αξιόπιστων και έμπειρων συνεργατών που εξειδικεύονται χρόνια στον τομέα της διαχείρισης πολυκατοικιών. Επιλέγοντας την υπηρεσία αυτή μέσω Billys διασφαλίζεται η ποιότητα των υπηρεσιων της συνεργαζόμενης εταιρείας ενώ παράλληλα οι ένοικοι απολαμβάνουν και όλα τα οφέλη από τη χρήση της πλατφόρμας. Συγκεκριμένα, οι ένοικοι διατηρούν τον έλεγχο της πολυκατοικίας με άμεση πρόσβαση στο αποθεματικό, κοινόχρηστα έξοδα και συναλλαγές και παράλληλα έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν ειδοποιήσεις αλλά και να πληρώνουν online.

    Για να γίνει ανάθεση της διαχείρισης χρειάζεται να συγκληθεί γενική συνέλευση και να υπογραφεί από το απαιτούμενο με βάση το καταστατικό ποσοστό των ιδιοκτητών η απόφαση ανάθεσης - συνήθως χρειάζεται πλειοψηφία, δηλ. 501 χιλιοστά. Στην συνέχεια ορίζεται συνάντηση του διαχειριστή με τον εκπρόσωπο της εταιρείας στο κτίριο.

    Αυτή τη στιγμή η υπηρεσία διατίθεται σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, δεν υπάρχει κανένας γεωγραφικός περιορισμός για την χρήση της πλατφόρμας.  

    Η υπηρεσία ξεκινάει από 40 ευρώ ανά πολυκατοικία για 4 διαμερίσματα και προσαρμόζεται ανάλογα το μέγεθος του κτιρίου. Μπορείς να μας καλέσεις στο 2102202871 ή να συμπληρώσεις τη φόρμα επικοινωνίας για να λάβεις προσφορά προσαρμοσμένη στις ανάγκες της δικής σου πολυκατοικία.

    Η επιλογή των συνεργατών μας γίνεται πολύ προσεκτικά και με αυστηρά κριτήρια. Πρόκειται για εταιρείες διαφορετικών μεγεθών που έχουν ως κοινό γνώμονα την εστίαση στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και την ικανοποίηση του πελάτη. Το προσωπικό τους είναι άρτια εκπαιδευμένο και έτοιμο να καλύψει τις ανάγκες κάθε πολυκατοικίας. 

    Οι συνήθεις δαπάνες και κόστη αφορούν το κόστος διαχείρισης (υπηρεσία έκδοσης κοινοχρήστων ή για ανάθεση της διαχείρισης) καθώς και όλες τις δαπάνες που αφορούν τακτικές εργασίες στην πολυκατοικία όπως καθαρισμός, αναγόμωση πυροσβεστήρων, απεντομώσεις κλπ. Επιπλέον μπορεί να προκύψουν έκτακτες εργασίες για την αντιμετώπιση ζημιών ή εργασίες για την αναβάθμιση του κτιρίου (πχ., τοποθέτηση θερμοπρόσοψης). Τέλος είναι απαραίτητο να υπάρχει ασφάλιση στο κτίριο για την αστική ευθύνη διαχειριστή και ιδανικά και ασφάλιση περιουσίας για τους κοινόχρηστους χώρους της πολυκατοικίας.

    Έχουμε συνεργάτες που μπορούν να καλύψουν οποιαδήποτε ανάγκη της πολυκατοικίας όπως απολύμανση, απεντόμωση, αγορά ή ενοικίαση και αναγόμωση πυροσβεστήρων, καθαρισμός κοινόχρηστων χώρων, συντήρηση καυστήρα ή ανελκυστήρα. Για να πάρεις προσφορά για τη δική σου πολυκατοικία για τις παραπάνω ή κάποια άλλη υπηρεσία μπορείς να μας καλέσεις στο 2102202871 ή να συμπληρώσεις τη φόρμα επικοινωνίας.

    Το κόστος εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά της πολυκατοικίας -όπως ενδεικτικά αριθμός διαμερισμάτων, όροφοι, μέγεθος κοινόχρηστων χώρων. Ανάλογα με τα χαρακτηριστικά αυτά δίνουμε μία προσφορά για το κόστος της υπηρεσίας. Για να πάρεις προσφορά για τις τεχνικές υπηρεσίες μπορείς να μας καλέσεις στο 2102202871 ή να συμπληρώσεις τη φόρμα επικοινωνίας.

    Εφόσον ο διαχειριστής αποδεχτεί την προσφορά, το Billys επικοινωνεί με το συνεργάτη για να κανονίσει το ραντεβού με βάση την διαθεσιμότητά του διαχειριστή.

    Αυτή τη στιγμή έχουμε δίκτυο συνεργατών που καλύπτουν τις ανάγκες σε τεχνικές υπηρεσίες κάθε πολυκατοικίας σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

    Η πληρωμή της υπηρεσίας γίνεται μέσω τραπεζικής μεταφοράς από το λογαριασμό της πολυκατοικίας και η καταχώρηση του εξόδου στην πλατφόρμα γίνεται αυτόματα.

    Η επιλογή των συνεργατών γίνεται πολύ προσεκτικά και με αυστηρά κριτήρια. Πρόκειται για επαγγελματίες που έχουν ως κοινό γνώμονα την εστίαση στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και την ικανοποίηση του πελάτη. Ωστόσο, στην περίπτωση που υπάρξει παράπονο για κάποιο συνεργείο, το Billys αναλαμβάνει να διερευνήσει την υπόθεση και να προχωρήσει σε πρόταση εναλλακτικού συνεργείου σε περίπτωση που δεν επιλυθεί το πρόβλημα.

    Ο διαχειριστής πολυκατοικίας είναι υπεύθυνος για την εύρυθμη λειτουργία και οικονομική διαχείριση της πολυκατοικίας. Τα καθήκοντά του περιλαμβάνουν: την παρακολούθηση και οργάνωση των τακτικών εργασιών, τον συντονισμό και την επιδιόρθωση τυχόν βλαβών, τη συγκέντρωση και καταγραφή των εξόδων, την εκτέλεση των πληρωμών, την έκδοση και διανομή των κοινόχρηστων, την παρακολούθηση των πληρωμών και είσπραξη τυχόν πληρωμών σε μετρητά.

    Η online διαχείριση πολυκατοικίας είναι σχεδιασμένη για όλα τα μέλη ενός κτιρίου. Μέσω του Billys δίνεται η δυνατότητα σε διαχειριστές, ιδιοκτήτες και ενοίκους να διευθετούν όλα τα οικονομικά και διαχειριστικά θέματα μέσα από μία πλατφόρμα.

    Οι δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης είναι φυσικά πρόσωπα με συγκεκριμένα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.

    Οι αιτήσεις για το επίδομα θέρμανσης υποβάλλονται μέσω της σελίδας myθέρμανση

    Η πληρωμές για το επίδομα θέρμανσης πραγματοποιούνται συνήθως σε δόσεις μέσα στο χρόνο. Οι ημερομηνίες των πληρωμών ανακοινώνονται κάθε χρόνο.

    Συνήθως, η πλατφόρμα ανοίγει τον Οκτώβριο και παραμένει ανοιχτή έως και τον Απρίλιο. 

    Σε πολλές πολυκατοικίες προβλέπεται περιορισμό της χρέωσης στο 30% του αναλογούντος ποσοστού για τα διαμερίσματα που είναι αποδεδειγμένα κενά, με προηγούμενη ειδοποίηση του διαχειριστή και σφράγισμα των θερμαντικών σωμάτων.  Αυτό ισχύει μόνο αν προβλέπεται ρητά από το καταστατικό της πολυκατοικίας.

    Θα πρέπει να γίνει πλήρης αποσύνδεση της ιδιοκτησίας από την κεντρική θέρμανση, μόνωση των σωληνώσεων και πλήρης εγκατάσταση και λειτουργία ενός νέου αυτόνομου συστήματος θέρμανσης με το οποίο θα βελτιώνεται πράγματι η ενεργειακή αποδοτικότητα του κτιρίου σύμφωνα με το άρθρο 2 του Προεδρικού Διατάγματος. 420/1987.

    Ναι. Το κόστος μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το κτίριο  Είναι σημαντικό για τους ιδιοκτήτες ακινήτων να εκτιμήσουν προσεκτικά το πιθανό κόστος και να προγραμματίσουν τον προϋπολογισμό τους πριν ξεκινήσουν τη διαδικασία απαλλαγής. Επιπλέον, η αναζήτηση επαγγελματικών συμβουλών από ειδικευμένους εργολάβους μπορεί να βοηθήσει τους ιδιοκτήτες ακινήτων να κατανοήσουν τις συγκεκριμένες οικονομικές επιπτώσεις της διαδικασίας απαλλαγής.

    Εξαρτάται από το κτίριο και τη διαχείριση, αλλά συνήθως διαρκεί λίγες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, δεδομένων των παραπάνω προϋποθέσεων είναι δύσκολο να δοθεί ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τη διαδικασία εξαίρεσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να χρειαστούν ακόμη και μήνες για την ολοκλήρωση όλων των απαραίτητων βημάτων. Σε κάθε περίπτωση, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για μια δυνητικά χρονοβόρα διαδικασία και να αναζητήσουν επαγγελματική καθοδήγηση.

    Τα απλήρωτα κοινόχρηστα παραγράφονται μετά το πέρας της πενταετίας, εφόσον δεν υπάρχει έκδοση διαταγής πληρωμής. Αυτό συμβαίνει εάν δεν διεκδικήσει η συνέλευση της πολυκατοικίας τα απλήρωτα κοινόχρηστα. Βέβαια, είναι σημαντικό για τους ιδιοκτήτες να συμβουλευτούν ένα νομικό σύμβουλο για τη συγκεκριμένη νομοθεσία και για να λάβουν τον εξατομικευμένο πλήρη ‘έλεγχο των προθεσμιών παραγραφής.

    Για να υπολογίσεις το μερίδιό σου θα πρέπει να γνωρίζεις τα συνολικά έξοδα. Στη συνέχεια, θα πρέπει να υπολογίσεις το συντελεστή του διαμερίσματος, ώστε να καθορίσεις το μέγεθος του διαμερίσματος σε σχέση με το συνολικό μέγεθος όλων των ιδιοκτησιών Συντελεστής (συντελεστής) = (Μέγεθος του ακινήτου σας σε τετραγωνικά μέτρα) / (Συνολικό μέγεθος όλων των ακινήτων στο κτίριο).  Αν αυτό σου φαίνεται περίπλοκο, μπες στο Billys, καταχώρησε τις δαπάνες της πολυκατοικίας κάθε μήνα, κι ο αλγόριθμος του Billys θα κάνει αυτόματα τους υπολογισμούς για τα ποσά που αναλογούν σε κάθε ένοικο ή/και ιδιοκτήτη.

    Οι κυρώσεις για τους “δεν πληρώνω” των κοινοχρήστων από το 2018 λύνονται εξωδικαστικά, με τη διαμεσολάβηση δικηγόρου. Δεν είναι λίγες οι φορές έκδοσης διαταγής πληρωμής  - εξώδικου για τα απλήρωτα κοινόχρηστα.

    Η επίλυση των διαφορών για τα κοινόχρηστα απαιτεί υπομονή. Η εποικοδομητική επικοινωνία με τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες είναι το πρώτο βήμα προς την επίλυση των διαφορών.  Σίγουρα, η συμμετοχή στις συνελεύσεις, οι διαπραγματεύσεις και η κατευθείαν συζήτηση με τον διαχειριστή ή την εταιρεία διαχείρισης είναι αυτά που χρειάζονται πριν επικοινωνήσεις με τον δικηγόρο σου.

    Η ενεργειακή απόδοση στα κοινόχρηστα (κοινόχρηστα ενέργειας) μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη αναφορικά με την εξοικονόμηση χρημάτων στα κοινόχρηστα της πολυκατοικίας.  Με τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης μειώνονται τα λειτουργικά έξοδα που αφορούν τη θέρμανση, την ψύξη, και τον φωτισμό, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται η άνεση, λόγω της αποτελεσματικότητας της μόνωσης για παράδειγμα. Μειώνονται επίσης τα έξοδα που αφορούν τις έκτακτες βλάβες και επισκευές, ενώ παράλληλα αυξανεται και η αξία της πολυκατοικίας.   Με λίγα λόγια, εξοικονομείς χρήματα, φροντίζεις το περιβαλλοντικό σου αποτύπωμα και βελτιώνεις  την ποιότητα ζωής σου! 

    Το αποθεματικό της πολυκατοικίας είναι ένα ταμείο που δημιουργείται από ένα μέρος των κοινόχρηστων που καταβάλλονται με σκοπό να αντιμετωπίσει μελλοντικές αναπάντεχες δαπάνες ή μεγάλες ανακαινίσεις που μπορεί να προκύψουν για την πολυκατοικία. Το αποθεματικό αποτελεί μια οικονομική ασφάλεια για την πολυκατοικία, καθώς προσφέρει τη δυνατότητα να καλυφθούν δαπάνες που δεν ήταν προγραμματισμένες ή που υπερβαίνουν τον τρέχοντα προϋπολογισμό.  Το αποθεματικό συνήθως το διαχειρίζεται η Ένωση Συνιδιοκτητών της πολυκατοικίας και είναι προσβάσιμο μόνο για συγκεκριμένες ανάγκες και δαπάνες που σχετίζονται με τη συντήρηση και τη βελτίωση της πολυκατοικίας.

    Η συχνότητα των ελέγχων των κοινόχρηστων χώρων εξαρτάται από τις ανάγκες και τις προδιαγραφές κάθε πολυκατοικίας.  Έτσι, έχουμε εβδομαδιαία -  ιδανικά - συντήρηση των κοινόχρηστων χώρων που αφορά τον καθαρισμό, για να διατηρείται η καθαριότητα και η ασφάλεια των ενοίκων. Πέραν της καθαριότητας, πραγματοποιούνται περιοδικοί έλεγχοι για την ανίχνευση προβλημάτων και τη διασφάλιση της λειτουργικότητας των κοινόχρηστων συστημάτων, όπως η θέρμανση, η ψύξη, και ο φωτισμός. Αυτοί οι έλεγχοι συνήθως γίνονται κάθε μερικούς μήνες. Οι έκτακτοι έλεγχοι αφορούν επείγουσες ανάγκες, όπως σοβαρές ζημιές ή προβλήματα ασφάλειας, στα οποία δεν υπάρχει κάποια περιοδικότητα λόγω του απρόβλεπτου της κατάστασης. 

    Η έλλειψη διαφάνειας στον τρόπο υπολογισμού των κοινοχρήστων, οι λανθασμένοι υπολογισμοί και αδυναμία πληρωμής μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση και δυσπιστία μεταξύ ενοίκων και διαχείρισης.

    Η επικοινωνία με το διαχειριστή είναι το πρώτο βήμα για την επίλυση διαφορών σχετικά με το κόστος των κοινοχρήστων. Μπορούμε είτε να ζητήσουμε τα έγγραφα από τα οποία και υπολογίστηκαν τα κοινόχρηστα είτε να αναφέρουμε το πρόβλημα στη συνέλευση της πολυκατοικίας. Είναι σημαντικό να επιδιώκεται η φιλική επίλυση πριν προχωρήσουμε στη νομική οδό. 

    Το πρώτο βήμα είναι η επικοινωνία με το διαχειριστή ώστε να παρουσιάσει τα αποδεικτικά εξόδων από τα οποία προέκυψαν και τα κοινόχρηστα κόστη. Η ανάδειξη του προβλήματος αυτού σε μία συνέλευση της πολυκατοικίας αποτελεί ένα δεύτερο βήμα, ενώ οι νομικές συμβουλές για την επίλυση τέτοιων προβλημάτων αποτελούν έσχατη λύση.

    Υπάρχουν διάφοροι τρόποι υπολογισμού των κοινοχρήστων, και η επιλογή εξαρτάται συνήθως από τον τύπο της ιδιοκτησίας και τους κανονισμούς του συλλόγου των ιδιοκτητών. Οι πιο συνηθισμένοι τρόποι υπολογισμού περιλαμβάνουν υπολογισμό ανά εμβαδόν, ανά διαμέρισμα ή ανά κατανάλωση.

    Οι κυρώσεις διαφέρουν καθώς και αυτές καταγράφονται στο ίδιο το καταστατικό της πολυκατοικίας! Οι κυρώσεις μπορούν να είναι είτε οικονομικές, είτε νομικές είτε να αφορούν ακόμη και διακοπή υπηρεσιών, όπως της χρήσης ασανσέρ ή άλλων χώρων. 

    Για να αποκτήσεις ένα αντίγραφο του καταστατικού της πολυκατοικίας, μπορείς να ακολουθήσεις τα παρακάτω βήματα:
    1. Επικοινώνησε με τη διαχείριση της πολυκατοικίας ή τον σύλλογο των ιδιοκτητών και ζήτησε από αυτούς ένα αντίγραφο του καταστατικού.
    2. Μπες στο κτηματολόγιο και έλεγξε αν υπάρχει αντίγραφο εκεί.
    3. Συμβουλεύσου έναν δικηγόρο που ειδικεύεται στα ακίνητα. Ο δικηγόρος θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις το αντίγραφο και θα σου εξηγήσει τα δικαιώματά σου.

    Η διαδικασία για την αλλαγή του καταστατικού μιας πολυκατοικίας ακολουθεί συνήθως την παρακάτω διαδικασία:
    1. Συγκέντρωση ιδιοκτητών που επιθυμούν την αλλαγή του καταστατικού
    2. Οι ιδιοκτήτες πρέπει να συντάξουν προτάσεις για τις  αλλαγές που επιθυμούν 
    3. Πρέπει να γίνει σύγκληση της γενικής συνέλευσης των ιδιοκτητών, όπου και θα συζητηθούν οι προτάσεις αλλαγής
    4. Οι ιδιοκτήτες θα ψηφίσουν για τις προτάσεις και απαιτείται η συγκέντρωση πλειοψηφίας για την έγκριση των αλλαγών
    5. Αν οι αλλαγές εγκριθούν, πρέπει να υποβληθούν στο κτηματολόγιο για καταχώρηση. Οι αλλαγές γίνονται επίσημες μετά την εγγραφή τους στο κτηματολόγιο.