Μετάβαση στο περιεχόμενο

Τραπεζικός λογαριασμός πολυκατοικίας: τι χρειάζεστε για να  ξεκινήσετε

By Tina

Ποιες είναι οι βασικές διαδικασίες για να ανοιχτεί ο λογαριασμός της πολυκατοικίας σας; Σε αυτό το άρθρο μοιραζόμαστε μαζί ποια είναι τα απαραίτητα δικαιολογητικά για να ανοίξετε τον λογαριασμό σας αλλά και πώς με τη βοήθεια του Billys μπορούν όλα να γίνουν πιο εύκολα, απλά και ξεκάθαρα για όλα τα μέλη της πολυκατοικίας σας.

Το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού πολυκατοικίας για κοινόχρηστα αποτελεί σημείο σύγχυσης και άγχους στους περισσότερους διαχειριστές αφού εμπλέκονται σε ένα μακρύ γραφειοκρατικό αγώνα. Είναι μία διαδικασία χρονοβόρα αλλά και πάρα πολύ σημαντική, αφού σε αυτόν τον λογαριασμό θα συλλέγονται τα χρήματα του κτιρίου για να μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες του. Ας δούμε μαζί τα βασικά βήματα και τα απαραίτητα δικαιολογητικά που θα χρειαστείτε.

3 βήματα για να ανοίξετε τραπεζικό λογαριασμό

Βήμα 1: Ο διαχειριστής

Το άτομο που “τρέχει” πάντα τη διαδικασία ανοίγματος λογαριασμού είναι ο διαχειριστής της πολυκατοικίας. Σε περίπτωση που δεν έχει οριστεί κάποιος ως διαχειριστής, θα πρέπει να διεξαχθεί γενική συνέλευση με τους ιδιοκτήτες ή/και τους ενοικιαστές του κτιρίου. Η συνέλευση θα χρειάζεται να έχει τα ακόλουθα θέματα:

  1. “Εκλογή διαχειριστή”
  2. “Άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού πολυκατοικίας στην τράπεζα που επιθυμεί η πλειοψηφία”

Βήμα 2: Τα δικαιολογητικά

Τώρα που έχει ολοκληρωθεί η εκλογή του διαχειριστή, είναι η στιγμή όπου θα πρέπει να καταθέσει ο ίδιος στην τράπεζα τα δικαιολογητικά για το άνοιγμα λογαριασμού της πολυκατοικίας. Τα δικαιολογητικά είναι τα εξής:

  • Καταστατικό
  • Πρακτικό Γενικής συνέλευσης πολυκατοικίας στο οποίο οι ιδιοκτήτες αποδέχονται το άνοιγμα του τραπεζικού λογαριασμού για την πολυκατοικία τους και τον διαχειριστή, ως εκπρόσωπό τους για αυτή την ενέργεια. 
  • ΑΦΜ πολυκατοικίας 
  • Έναρξη τραπεζικού λογαριασμού κτιρίου που δίνεται από το τραπεζικό κατάστημα

Βήμα 2 extra: Αν ο διαχειριστής δεν είναι πελάτης της Τράπεζας

Σε περίπτωση που ο διαχειριστής, ως φυσικό πρόσωπο δεν είναι πελάτης της Τράπεζας, θα χρειαστεί να υποβάλει επιπλέον τα παρακάτω έγγραφα:

  1. Ταυτότητα
  2. Εκκαθαριστικό εφορίας
  3. Μισθοδοσία σε περίπτωση που είναι μισθωτός υπάλληλος ή Ε3 σε περίπτωση ελεύθερου επαγγελματία
  4. Λογαριασμό σταθερού, όπου αναγράφεται η διεύθυνση κατοικίας του και λογαριασμό κινητού τηλεφώνου του ιδίου, για επαλήθευση των στοιχείων του.

Βήμα 3: Αναμονή και υπομονή 

Πλέον όλα τα έγγραφα είναι στην Τράπεζα και περιμένετε να ενεργοποιηθεί ο λογαριασμός σας και όποια κάρτα πιθανόν χρειαστεί για τις συναλλαγές σας που χρειάζονται για τις συναλλαγές σας. 

3 σημεία που αξίζει να προσέξετε 

  1. Σε ορισμένες πολυκατοικίες συνηθίζεται να ορίζεται ο διαχειριστής ως o δικαιούχος του τραπεζικού λογαριασμού. Αυτή η κίνηση μπορεί στο μέλλον να δημιουργήσει πρόβλημα τόσο στην πολυκατοικία όσο και στον δικαιούχο-διαχειριστή. Σκεφτείτε για παράδειγμα, πως ένας μηχανικός από την Κέρκυρα όταν κατέθεσε τα χαρτιά του για να βγει στην σύνταξη εμφανιζόταν στην ΑΑΔΕ ως ενεργός επαγγελματίας.
  1. Κάθε χρόνο ο διαχειριστής θα πρέπει να ενημερώνει εκ νέου στην τράπεζα τα αποδεικτικά έγγραφα που τον ορίζουν διαχειριστή της πολυκατοικίας με βάση την απόφαση της τελευταίας γενικής συνέλευσης.
  1. Η διατήρηση λογαριασμού για την πολυκατοικία έχει μηνιαίο κόστος σε όλα τα Τραπεζικά Ιδρύματα, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι το ακόλουθο:
    • Alpha Bank: 5 ευρώ
    • Τράπεζα Πειραιώς: 5 ευρώ
    • Eurobank: 3 ευρώ
    • Εθνική Τράπεζα: 2.5 ευρώ

Η χρέωση για την έκδοση και αποστολή νέας χρεωστικής κάρτας, μετά από τα 5 χρόνια που είναι η “διάρκεια ζωής” της, σήμερα κυμαίνεται από 5 έως 6 ευρώ ανάλογα το Τραπεζικό Ίδρυμα. 

Τι κάνει το Billys:
Το Billys δίνει την εύκολη και γρήγορη λύση και απαλλάσσει τους διαχειριστές από όλη αυτή την διαδικασία, αφού σε 10 μόλις λεπτά μπορείτε να αποκτήσετε λογαριασμό και κάρτα για την πολυκατοικίας σας από Ελληνικό Τραπεζικό Ίδρυμα, του οποίου η λειτουργία ελέγχεται από την Τράπεζα της Ελλάδος. 

Τη διαχείριση του λογαριασμού και της κάρτας την έχει ο διαχειριστής για να μπορεί να εκτελεί μεταφορά χρημάτων και πληρωμή λογαριασμών. Παράλληλα, μέσα από την πλατφόρμα του Billys, οι ενοικιαστές και οι ιδιοκτήτες έχουν άμεση ενημέρωση για το ύψος του αποθεματικού, συνεπώς υπάρχει πλήρης διαφάνεια. Όταν κάποια στιγμή αλλάξει ο διαχειριστής, ο λογαριασμός της πολυκατοικίας απλώς μεταφέρεται στο νέο διαχειριστή χωρίς να διαταραχθεί η ηρεμία της πολυκατοικίας.